zaterdag, oktober 06, 2007

Road to nowhere (1)

Toen de Aarschotsesteenweg, waar ik tot vorig jaar werkte, enkele jaren geleden heraangelegd werd, merkte ik op dat er aan de opritten van de bedrijven geen oversteekmogelijkheid voor fietsers werd aangelegd. Onze preventieadviseur heeft dit toen in één of andere werf-vergadering met het stadbestuur aangekaart. Het antwoord van de commissair himself was toen dat die fietsers maar moesten oversteken waar er wel plaats was, en dan verder over het voetpad rijden naar hun bestemming. Had ik dat toen maar zwart op wit laten zetten, want wat gebeurt er enkele jaren later? Een zinloos fietspad 'too far' wordt aangelegd met het op einde een verbodsteken voor fietsers. Gedaan met op de stoep te rijden, mannekes.

2 opmerkingen:

  1. Ik ben benieuwd voor de (nabije) toekomst: "Het fietspad tussen ​de ​
    Rederstraat en ​de ​Dijledreef werd besproken op de PCV (Provinciale Commissie voor Verkeersveiligheid) van 24 november 2015.
    ​Er werd beslist om het fietspad te signaleren als een fietspad voor beide rijrichtingen. Mijn afdeling zal de nodige markeringen en verticale signalisatie aanbrengen."

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aaargh. Ik had dit ergens halvelings gelezen en dacht dat het stuk tussen Zoutstraat en Rederstraat er ook bij was.
    Dus wanneer je van de Dijledreef naar de Schipvaartstraat wil fietsen, moet je twee keer de Aarschotsesteenweg oversteken? Wanneer nodigen ze eens fietsers met visie uit op hun commissies?

    BeantwoordenVerwijderen