woensdag, april 13, 2011

Martelarenplein

Ook dit filmpje lag al een maand in de schuif te wachten. Op een willekeurige morgen ga ik aan het fietspunt staan, film geen 10 minuten en paf, een bijna-ongeval dat zich voor mijn ogen afrolt (op 1:07). De veiligheidsmarge was nog 5cm.


Voor de veiligheid moet een zone 30 nochtans ook verkeersluw worden gemaakt. Nu moet de helft van de wagens die er 's morgens naar de parking achteraan rijden, hier 's avonds terug voorbijkomen om er terug te draaien richting Tiensepoort. Misschien dat een slimmerik die bezig is met de streefbeeldstudie van de Ring ooit dit idee krijgt:
De huidige tunnelmond verder doortrekken op de Tiensevest tot achter de Justus Lipsiusstraat, en de in- en uitrit naar de KBC/Stadskantoor/Provinciehuis-parking er ondergronds op aansluiten. Dan kunnen de fietsers later wanneer de fietsbrug er (eindelijk) ligt ook veiliger de ring oversteken om het stadscentrum binnen te rijden.
Ik maak er ooit nog wel eens een schetsje bij.

1 opmerking:

  1. Ik word daar op quasi dagelijkse basis bijna omver gereden, of van mijn fiets gemept door kalveren die zich ergens fout parkeren en dan hun deur in mijn gezicht open doen. Ik zou heel graag is een deftig verbod op stilstaan/parkeren zien daar aan het KBC gebouw.

    BeantwoordenVerwijderen