donderdag, januari 26, 2012

Melding

Net gemeld, om toch nog maar eens te proberen. In augustus werd deze verlichtingspaal vervangen omdat bij de oude het toezichtluikje ontbrak en was afgeplakt met gele plakband. Neen, dat was niet uit oogpunt van de zichtbaarheid, al had dat wel gekund. De nieuwe paal werd wederom OP het fietspad ingeplant in plaats van op het voetpad. Zucht.
Eénmeilaan, Leuven
Kreeg ondertussen al antwoord van de wegbeheerder:
Wij hebben deze klacht doorgezonden naar Eandis die instaat voor alle openbare verlichting op het grondgebied Leuven.
Maar mijn eenzame melding helpt ook niet altijd.
Diestsevest, Leuven

Dan krijg je zoiets als antwoord:
Over de obstakels op het fietspad kan ik het volgende zeggen. De verlichtingspalen werden bij de aanleg van het Martelaren plein en de Stationsomgeving volgens het verlichtingsplan in een rechte lijn geplaatst. Dit is ook de enige esthetisch verantwoorde manier voor het inplanten van deze palen. Om die reden ben ik dan ook van oordeel dat de paal hier moet blijven staan.
Wederom zucht. Misschien dat 'Blijven zagen, fietspaden vragen' wel werkt, de toekomst zal het uitwijzen.

9 opmerkingen:

  1. ik heb anders nog nooit "esthetisch verantwoorde rechtlijnige verlichtingspalen" gezien op autorijstroken ;-(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zal straks ook eens een melding doen. Esthetiek aanhalen als excuus voor een domme paal die in de weg staat is toch echt wel absurd. Zeker in een straat vol met aartslelijke appartementsgebouwen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die verlichtingspaal aan de Eénmeilaan, daar erger ik mij dus iedere dag aan. Waar moet je die melding doen? Kwestie van de druk te verhogen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ben ook geinteresseerd te weten waar je de melding kan doen!!!

    Kan je dat even uitklaren? Samen zijn we sterker.
    En mss is het dan de andere kant die zucht en uit gemak-zucht wel fietsvriendelijke keuzes begint te maken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ok, bij het herlezen dus gezien dat http://meldpuntfietspaden.be/ het adres is!!!!
      Bij de favorieten te voegen!

      Verwijderen
  5. @Peter: ik heb link bovenaan toegevoegd. Voor het beste effect denk ik dat er regelmatig meldingen over moeten gebeuren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Erik,

      Bedankt, ik ga het eens proberen dit weekend.

      Verwijderen
  6. waar zou die paal dan moeten komen? :-/

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb die paal op de Eénmeilaan ondertussen gemeld, en volgend antwoord gekregen:

    "Als reactie op uw melding van een knelpunt voor fietsers (referentie : AE4D95C61D) op volgende locatie :

    Eénmeilaan
    Leuven
    Vlaams-Brabant

    Melden we u het volgende :

    Geachte

    Wij hebben uw klacht doorgestuurd naar Eandis die alle openbare verlichting voor de stad Leuven beheerd.

    De volledige Eénmeilaan zal nagezien worden door hun diensten.

    Met vriendelijke groeten"

    BeantwoordenVerwijderen