vrijdag, juni 15, 2012

Eufemisme

Palen verschijnen, en fietsers verdwijnen. Dat is toch altijd hetzelfde geklungel hier in Leuven.

Plots mag je in de voetgangerszone van de Leopold Vanderkelenstraat, de Vital Decosterstraat en de Savoyestraat ook niet meer fietsen van 11u tot 18u30. Heel spijtig voor de fietsers die ooit naar de nieuwe stalling onder het Rector De Somerplein zouden willen fietsen. Of naar Museum M.
Leopold Vanderkelenstraat, Leuven
Leopold Vanderkelenstraat, Leuven
Vital Decosterstraat, Leuven
Vital Decosterstraat, Leuven

Verdwijnpaleneffect weergeven op een grotere kaart


Bovendien worden de straten die vroeger al wandelstraat waren met een beperking voor het fietsverkeer, plots éénrichting, ook voor fietsers.

Plan verdwijnpalen Leuven
Leopold  Vanderkelenstraat, Leuven
Diestsestraat, Leuven
Volgens een alerte fietser zou het maar tijdelijk zijn:
beste,

ter info

Ik heb daarnet contact gehad met stad Leuven i.v.m. met de nieuwe verkeersregeling in de Vanderkelenstraat en de Vital De Costerstraat (en misschien ook wel andere straten).
De aanleiding was dat ik daarnet (14u30) mijn normale fietsroute om van de Tiensepoort naar de Brusselsestraat te nemen niet meer kon volgen (Blijde Inkomstraat, ladeuzeplein, Vanderkelenstraat en zo naar de Bondgenotenlaan).
Dde Vanderkelenstraat en de Vital De Costerstraat heeft nu ook een fietsverbod gekregen zoals in de Diestsestraat en Mechelsestraat, weliswaar met een half uur minder verbod (van 11u tot 18u30).

Bij thuiskomst heb ik dadelijk naar de stad gebeld en na vele doorschakelingen en evenveel keer mijn uitleg te hebben gedaan, heeft de laatste persoon mij terug gebeld met de melding dat er inderdaad wat fouten zijn geslopen in het installeren van de borden waar men rijzende grondpalen heeft gezet.
Die persoon, maar ik weet tot mijn schande niet meer wie dat was, beloofde mij dat in de loop van volgende week bepaalde mankementen zoals ik had gemeld terug zouden rechtgezet.
In mijn verwondering van dit positief telefoontje heb ik wel niet expliciet gevraagd of nu de Vanderkelenstraat en de Vital De Costerstraat terug fietszone wordt maar dat heb ik toch willen verstaan.

met vriendelijke groeten

2 opmerkingen:

  1. In de Dietse mag ik nu blijkbaar ook niet meer fietsen:

    https://twitter.com/BrammarB/status/214834630803718144

    Ik heb trouwens mijn pedaal stukgereden op zo'n idiote verschijnpaal die plots uit de grond kwam. Enige waarschuwing zou wel fijn zijn voor zo'n ding uit de grond schiet. Te nat en te glad om deftig uit te wijken. Zucht. Fietsstad van mijn voeten hoor.

    BeantwoordenVerwijderen