woensdag, december 19, 2012

Muddy road to work

Ik had een Rocky road in gedachten, niet naar Dublin maar naar het werk. Elke regendag laveer ik er tussen de plassen, en soms fiets ik er dwars doorheen.

'Den Dreef', groene long van Wijgmaal. Onderdeel van de knooppuntenroute.

Sinds de vorige opknapbeurt was er weer enkele tijd verstreken, en de halfverharding was vooral halfverzachting geworden.

Privaatweg,Wijgmaal
Privaatweg, Wijgmaal
Molenpad, Wijgmaal
Molenpad, Wijgmaal

Vorige woensdag is men de putjes komen vullen. Hiep hoi! Met aquariumzand!
Privaatweg, Wijgmaal
Privaatweg, Wijgmaal

Eén dag regen en wat autoverkeer en alles is terug om zeep.
Alles?
Neen, het water in de plassen heeft nu een lichtere bruine kleur, dat is waar, het geeft andere modderplekken op de fietsen.

Privaatweg, Wijgmaal
Privaatweg, Wijgmaal
Privaatweg, Wijgmaal
Privaatweg, Wijgmaal

Wat ik hier persoonlijk graag zou zien is een bestrating met klinkers in visgraatmotief, zoals ik er al veel zag in Nederland, zoals hier in Voorburg. Doorlatend voor de regenwaterdruppeltjes, ademend voor de boomworteltjes, en vooral comfortabel voor de fietsbandjes.


2 opmerkingen:

  1. Degene die op het gedacht gekomen is om die putten met zulk fijn zand op te vullen mag toch dringend op bijscholing gestuurd worden. Wat voor zin heeft dat nu??
    Zag ik je daar vorige week trouwens niet staan met een cameraploeg?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad, vorige week werd Wijgmaal ingepalmd door studenten van het RITS die in het Kasteeltje logeerden. Ze maakten in groepjes de straten onveilig om een reportage zoals "Man Bijt Hond" te maken, en zo kwamen ze terecht bij wat mijn kinderen "de dorpsidioot" noemen.

    BeantwoordenVerwijderen