dinsdag, november 28, 2017

Ondertussen aan het station (2)

Er is weer een nieuwe oplossing gevonden voor het kiss-and-riden op het fietspad voor het Stadskantoor, en heeft men eindelijk het fietspad-wordt-zebrapad-wordt-fietspad durven/willen aanpassen.

Hmmm.
Veel autochauffeurs hebben zich nog niet mentaal aangepast aan de veranderde situatie.

Ooit moet het mogelijk zijn om een foto te maken van de fietsinfrastructuur zonder illegaal stilstaande auto's.

Handhaving vervangen door paaltjes of verfstrepen, ooit gaat men inzien dat dat niet werkt.

Tiensevest, Leuven
Tiensevest, Leuven
Tiensevest, Leuven
Tiensevest, Leuven
foto's (C) Xander

Zo klonk het nog in 2011:
Geachte heer,

Uw melding op het escalatieportaal fietspaden heb ik goed ontvangen en aandachtig gelezen. Mijn afdeling heeft het fietspad langs de R23 Ring van Leuven ter hoogte van de Tiensevest grondig nagekeken. Er werd inderdaad een markering voor een voetgangersoversteek geplaatst ter hoogte van de zijingang van het station. Ik begrijp dan ook dat u bezorgd bent over de afwikkeling van het fietsverkeer.

Toch kan ik u melden dat na overleg met de stad Leuven en de politiezone werd onderling beslist dat de huidige markering behouden blijft.

Ik hoop alvast te mogen rekenen op uw begrip voor het standpunt van de stad, de politie van Leuven en mijn afdeling.

Hoogachtend,

ir. xxxxx
afdelingshoofd

1 opmerking:

  1. Het zebrapad was inderdaad daar te breed geschilderd en nam het fietspad mee door zijn breedte.
    Het halveren in breedte was voldoende als oplossing. Maar het helemaal wegdoen zorgt natuurlijk wel dat auto's die de ondergrondse parking inrijden onder het stadskantoor voorrang hebben op voetgangers. Zo maakt het stadsbestuur duidelijk welke verkeersdeelnemer voorrang krijgt van hen.

    BeantwoordenVerwijderen